مقالات دوربین مداربسته

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته

در این مقاله نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته را با تمام جزئیات بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

بخش های مختلف انتقال تصویر دوربین مداربسته

  • تنظیمات DVR یا NVR : چه اینکه قصد داشته باشید دوربین ها را در شبکه ببینید و چه اینکه نیاز به انتقال تصویر داشته باشید، لازم است تنظیمات شبکه دستگاه DVR یا NVR خود را انجام دهید. این تنظیمات در انواع متفاوت DVR کمی تفاوت دارد ولی ما اصول کلی آن را ذکر می کنیم.
  • فوروارد کردن پورت های مودم (Port Forwarding):  فوروارد کردن پورت های مودم به شما این امکان را می دهد که از یک مکان دیگر و به وسیله اینترنت به دستگاه DVR خود دسترسی داشته باشید. این عمل در انواع مختلف مودم ، تفاوت خواهد داشت.
  • تنظیمات دستگاه یا گوشی دریافت کننده تصاویر: دستگاه یا مودمی که می خواهید تصویر را روی آن ببینید نیاز به تنظیمات خاص یا نصب نرم افزار مخصوص دارد.

 

تنظیمات DVR یا NVR برای انتقال تصویر دوربین مداربسته

پس از روشن کردن دستگاه DVR، وارد قسمت تنظیمات شبکه دستگاه شوید. در این قسمت یکسری اصطلاحات مهم وجود دارد که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

IP Address: آدرس IP دستگاه DVR است. آدرس آی پی ، یک آدرس منحصر به فرد برای هر دستگاه می باشد که نباید در شبکه داخلی تکراری باشد. در صورت تکراری بودن آدرس 2 دستگاه ، با تداخل آی پی مواجه خواهید شد که باعث اختلال در شبکه می شود.

 

IP Static (آی پی ثابت): این آدرس برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته از راه دور کاربرد دارد. IP Static با IP Address دستگاه متفاوت است. به عبارتی ، آی پی دستگاه به شبکه داخلی مربوط می شود و آی پی ثابت مربوط به سرویس دهنده اینترنت مثل مخابرات و… است و به مودم تخصیص داده می شود; با استفاده از این آی پی می توانید به راحتی از راه دور تصاویر را نظارت کنید.

 

Port: وقتی که شما آی پی استاتیک یا ثابت را وارد می کنید، در هر جایی که حضور داشته باشید می توانید به مودم وصل شوید. وقتی که پورت را وارد کنید، از مودم درخواست می شود که به دستگاه مورد نظر وصل شود و با توجه به پورت مشخص می کنید که انتقال تصویر روی موبایل یا وب یا cms انجام شود.

 

انواع روش های انتقال تصویر دوربین مداربسته

  • IP Static

این روش، از طریق آی پی ثابتی است که از شرکت اینترنت گرفته می شود. همانطور که بالاتر توضیح دادیم.

  • P2P

انتقال تصویر به روش P2P در حال حاضر در خیلی از دستگاه های نظارتی وجود دارد. این روش از طریق ID یا شناسه دستگاه ضبط کننده یا دوربین مدار بسته تحت شبکه IP انجام می شود .

  • ساتا

سرویس SATA سرویس ابری داخلی و امن می باشد. شما می توانید با ثبت دستگاه ضبط تصویرتان به این سرویس متصل شوید و از کلاینتی که به اینترنت وصل باشد، تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته خود را مشاهده کنید. سرویس ساتا به طور رایگان تصاویر را با سرعت و کیفیت بالا روی هر دیوایس متصل به اینترنت منتقل می کند. لازم به ذکر است ، خدمات ساتا رایگان می باشد و فقط هزینه ارسال و دریافت اینترنت به شرکت های خدمات اینترنتی پرداخت میشود.

دیگر ویژگی های ساتا:

  • اختلال اینترنت در این سرویس وجود ندارد
  • هیچ وابستگی به خارج ندارد و با قطع شدن اینترنت جهانی ، مشکلی برای آن پیش نمی آید
  • حریم شخصی در اولویت اول ساتا می باشد
  • کاملا بی واسطه می باشد
  • اتصال و دریافت تصویر، بسیار ساده انجام می شود

 

پیش نیازهایی که برای انتقال تصویر دوربین مداربسته لازم است

اینترنت پرسرعت از مهم ترین و اصلی ترین موارد مورد نیاز برای انتقال تصویر دوربین مداربسته به حساب می آید. مورد بعدی آی پی ثابت یا استاتیک می باشد، وقتی که شما اشتراک اینترنت می خرید، باید از سرویس دهنده درخواست آی پی ثابت کنید و میتوانید هزینه آن را ماهیانه یا سالیانه پرداخت کنید.

همچنین لازم است دستگاه ضبط تصویر دوربین مداربسته (DVR / NVR) به مودم وصل شود .این اتصال را می توان با استفاده از کابل شبکه انجام داد.

 

مراحل انتقال تصویر دوربین مداربسته

در ابتدا تنظیم دستگاه DVR و دوربین مداربسته تحت شبکه و تنظیمات مرتبط با شبکه انجام می شود.

مورد بعدی آدرس Default Gateway است که همان آدرس آی پی مودم است. عموما آی پی مودم ها 192.168.1.1 می باشد. توجه داشته باشید که باید رنج آدرس آی پی مودم و دستگاه موردنظر یکسان باشند.

موارد دیگر اشاره به پورت های موبایل ، وب و cms دارد. این پورت ها برای دیدن تصویر زنده و ضیط شده دوربین مداربسته است و بر اساس برند، متفاوت می باشد.

 

مرحله دوم تنظیم مودم است. برای اینکه امکان مشاهده تصاویر ضبط شده را از راه دور داشته باشید، لازم است بعد از ارتباط دستگاه دی وی آر با مودم، تنظیمات را در مودم انجام دهید. برای دسترسی به تنظیمات مودم کافیست در یکی از کامپیوترهای شبکه، آدرس آی پی مودم را در مرورگر وارد کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

 

راه اندازی اپلیکیشن موبایل برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته

برای این کار لازم است آی پی ثابت یا ID برای امکان مشاهده از راه دور را داشته باشید. همچنین لازم است IP دستگاه را داشته باشید تا نظارت در شبکه داخلی از طریق وب و موبایل صورت صورت بگیرد.

 

رعایت چند نکته امنیتی برای امنیت بیشتر

توجه داشته باشید، برای هر فرد که قرار است تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته را ببیند، یک حساب کاربری بسازید و سطح دسترسی آن را مشخص کنید و هرگز شناسه یا آی دی دستگاه و آی پی ثابت خود را بین افراد به اشتراک نگذارید.

همچنین لازم است نام کاربری و رمز اکانت های پیشفرض دستگاه دی وی ار را تغییر دهید و همینطور پس از اعمال تنظیمات نصاب دوربین مدار بسته ، پسوورد دستگاه دی وی ار را تغییر دهید.

رمزی که انتخاب می کنید باید شامل کاراکترهای خاص، حروف بزرگ و کوچک و اعداد باشد. همچنین سعی کنید هر چند وقت یک بار رمز مورد استفاده را تغییر دهید.

 

و در آخر توصیه می شود این مراحل به وسیله فردی با اطلاعات کافی یا نصاب حرفه ای انجام شود. همینطور روش انتقال تصویر دوربین مدار بسته در برند های مختلف، متناسب با منو کمی تفاوت دارد. با بررسی سایت ابردوربین با تنظیمات انواع دستگاه های DVR ، XVR  و NVR بیشتر آشنا می شوید.

 

لینک های مفید:

آموزش انتقال تصویر با نرم افزار XM Eye

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *