مقالات دوربین مداربسته

آموزش نصب دوربین مداربسته به صورت اصولی

آموزش نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته یک راه عالی برای تامین امنیت و نظارت افراد می باشد. در صورت رعایت کامل اصول نصب و راه اندازی دوربین مداربسته، انتخاب درست تجهیزات مورد نیاز و انتخاب بهترین محل، نصب دوربین مداربسته برای شما بسیار آسان خواهد بود!

برای شروع آموزش نصب دوربین مداربسته لازم است بدانید که با توجه به متفاوت بودن انواع مدل ها و تکنولوژی های دوربین مدار بسته، شیوه نصب دوربین مداربسته هم بر اساس نوع دوربین متفاوت خواهد بود. در ادامه آموزش نصب دوربین مداربسته را به صورت اصولی با مدل های مختلف دوربین بررسی خواهیم کرد.

آموزش نصب دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته آنالوگ، نسل قدیمی تر دوربین مداربسته می باشد و کیفیت تصویر دوربین هایی با این تکنولوژی بسیار پایین بوده و خروجی کیفیت پایین تر از 0.05 مگاپیکسل می باشد. بعد ها با پیشرفت تکنولوژی و نیاز بیشتر مردم به خرید دوربین مداربسته، کارخانه ها و کارگاه های پخش کننده دوربین مدار بسته اقدام به تولید دوربین مداربسته هایی با تکنولوژی HDTVI ،HDCVI و AHD کردند. نحوه نصب این نوع دوربین مداربسته ها به این صورت می باشد که از هر دوربین مدار بسته یک کابل کواکسیال به دستگاه ضبط تصویر DVR به وسیله فیش، وصل می شود. برای تامین برق دوربین های مداربسته از منبع تغذیه استفاده می شود.

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه IP

نصب دوربین مداربسته IP بسیار راحت تر از نصب سایر انواع دوربین ها می باشد. چون اتصال این دوربین ها به وسیله کابل شبکه انجام می شود. البته برای نصب دوربین مداربسته آی پی هم می توانید به کمک کابل ترکیبی و سوئیچ شبکه ارتباط بین دوربین ها با دستگاه ضبط تصویر NVR را برقرار کنید. همچنین می توانید هر دوربین تحت شبکه را با یک سوئیچ جداگانه به دستگاه NVR متصل کنید. دوربین های تحت شبکه آی پی، کیفیت تصویر بسیار بالایی به شما ارائه می دهند.

آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته بیسیم

دوربین های مداربسته بی سیم در واقع زیر مجموعه دوربین های مداربسته IP می باشند. همانطور که از نام دوربین مداربسته وایرلس پیداست، برای نصب این دوربین ها احتیاجی به کابل کشی ندارید و فقط به یک ارسال کننده بیسیم و دریافت کننده وایرلس و در وقع یک آداپتور و دستگاه ضبط NVR احتیاج دارید. برای نصب دوربین مداربسته بی سیم شما باید با در نظر گرفتن محدوده آنتن دهی دستگاه ضبط NVR، دوربین مداربسته را در مکان مناسب قرار دهید، آداپتور (منبع تغذیه) دوربین و دستگاه ضبط را متصل کنید و تصویر را بدون استفاده از کابل مشاهده کنید.

در ادامه آموزش نصب دوربین مداربسته را دقیق تر بررسی می کنیم.

اموزش کامل نصب دوربین مداربسته

نکته مهمی که پیش از نصب دوربین مداربسته باید رعایت کنید، تست سالم بودن اقلام نصبی می باشد. بنابراین قبل از نصب دوربین مدار بسته بررسی کنید دستگاه ضبط تصویر، دوربین مداربسته، هارد، کابل، فیش و مانیتور شما سالم باشد و درست کار کند.

راه اندازی دستگاه ضبط تصویر DVR و مانیتور

همانطور که می دانید، برای دیدن تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته احتیاج به دستگاه DVR یا NVR داریم. نحوه کار دستگاه ضبط به اینصورت است که DVR تصاویر ضبط شده به وسیله دوربین مداربسته را دریافت می کند و آن ها را به مانیتور می فرستد. البته با توجه به متفاوت بودن مدل های دستگاه های ضبط تصویر DVR، شما می توانید به تعداد دلخواه و در ظرفیت های متفاوت، هارد دیسک مورد نظر خود را داخل دستگاه نصب کنید. اگر شما نصاب دوربین مداربسته یا مصرف کننده هستید، با خرید پکیج دوربین مداربسته می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین و لوازم جانبی را یک جا خریداری کنید.

مشخص کردن زاویه دوربین و ارتفاع نصب دوربین مداربسته

بهترین زاویه برای نصب دوربین مداربسته عموما گوشه اتاق هست که دو دیوار و سقف به هم میرسند. همچنین لازم است بررسی کنید که دوربین شما تصویر درب های ورود و خروج اتاق را بگیرد و به منبع برق نزدیک باشد. اگر می خواهید دوربین مداربسته را در محیط خارجی نصب کنید، لازم است به گونه ای این کار را انجام دهید که دوربین شما در دسترس افراد نباشد.

برای نصب دوربین مداربسته روی دیوار، مکان مناسب را مشخص کنید، سپس مکان پیچ های دوربین مداربسته را روی دیوار علامت بزنید و مکان های مشخص شده را با دریل سوراخ کنید. در نهایت دوربین مدار بسته را با پیچ به دیوار متصل کنید و جهت دوربین را تنظیم کنید. همچنین شما می توانید برای تمیزی کار از کم باکس (باکس دوربین مداربسته) استفاده کنید.

آموزش رایگان نصب دوربین مداربسته از صفر تا صد

تامین برق دوربین مداربسته

شما می توانید به دو شکل، برق دوربین مداربسته خود را تامین کنید. در حالت اول شما میتوانید به وسیله آداپتوری که همراه دوربین ها خریداری شده، برق را به سیستم مداربسته برسانید. یعنی یک سر سیم آداپتور را به پشت دوربین مداربسته و سر دیگر را به پریز برق وصل کنید. روش دوم که اصولی تر می باشد به این شکل هست که از یک آداپتور مرکزی استفاده کنید. در این حالت در صورت استاندارد بودن متراژ کابل مصرفی شما، هر دوربین مداربسته، یک آمپر مصرف می کند و در غیر اینصورت 2 آمپر برای هر دوربین احتیاج است. برای مثال با استفاده از آداپتور صنعتی (پاور سوئیچینگ) 10 آمپر می توانید برق 5 عدد دوربین، و با استفاده از آداپتور صنعتی 20 آمپر می توانید برق 10 عدد دوربین مداربسته را تامین کنید.

دوربین مداربسته را به دستگاه ضبط DVR وصل کنید

تجهیزات امنیتی مداربسته به وسیله فیش BNC به همدیگر وصل می شوند. استفاده از BNC به این شکل می باشد که با چرخاندن پیچ انتهای فیش BNC، تجهیزات به پورت متصل شده، قفل و محکم می شوند. در این مرحله شما باید یک سر کابل RG را به دستگاه DVR و سر دیگر کابل را به دوربین مداربسته وصل کنید.

اموزش رایگان نصب دوربین مدار بسته کامل

کارشناسان نصب دوربین مداربسته فروشگاه ابردوربین آماده خدمت رسانی به شما هستند!

در صورتی که در این زمینه احتیاج به دریافت راهنمایی دارید می توانید با کارشناسان مجموعه ابردوربین تماس بگیرید. همچنین در صورتی که نصاب دوربین مداربسته هستید، می توانید با پر نمودن فرم تماس با ما وبسایت ابردوربین با ما همکاری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *