مقالات دزدگیر اماکن

چگونه بهترین دزدگیر اماکن را انتخاب کنم؟ (انواع دزدگیر اماکن و کاربرد آنها)

بهترین دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن شامل انواع مختلفی ازجمله سیمکارتی ، شهری ، شهری و سیمکارتی می باشد و همچنین انواع دزدگیرها براساس برندشان دسته بندی می شوند. خرید بهترین دزدگیر اماکن باید با در نظر گرفتن انتظارات شما، محل نصب دزدگیر، بودجه در نظر گرفته شده و میزان امنیت مورد تقاضای شما باشد. در ادامه قصد داریم انواع دزدگیر مناسب منزل ، دفتر کار، باغ و… و همچنین نقاط قوت و ضعف دزدگیرها را بررسی کنیم.

بهترین دزدگیر اماکن

سال هاست که انواع دزدگیرهای سیمکارتی و شهری در بازار موجود می باشد و شما می توانید با توجه به نیاز خود، دزدگیر مورد نظرتان را با هر برندی سفارش دهید. اگر می خواهید از برقراری امنیت کامل دارایی تان مطمئن تر باشید، پیشنهاد می شود در کنار نصب دزدگیر از دوربین مداربسته نیز استفاده کنید; زیرا این تجهیزات امنیتی مکمل یکدیگر می باشند. همچنین شما می توانید با مراجعه به بخش دزدگیر اماکن در وبسایت ابردوربین ، انواع دزدگیرها را با برندها و تلفن کننده های مختلف مشاهده و مقایسه کنید. در ادامه مقاله به معرفی انواع دزدگیرها می پردازیم تا بتوانید بهترین دزدگیر اماکن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

دزدگیر اماکن و اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

دزدگیرها قادرند حرکات مشکوک را به سرعت تشخیص دهند و هنگام وقوع خطر، شروع به آژیر زدن کنند. واضح است که با تولید صدای آژیر دزدگیر، اطرافیان از وجود خطر با خبر می شوند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

انواع مختلفی از دزدگیرها در صنف سیستم های امنیتی وجود دارند که شما می توانید بسته به مکانتان و بودجه ای که در نظر دارید، بهترین دزدگیر اماکن را انتخاب کنید.

اجزای به کار رفته در دزدگیر اماکن شامل سنسورهای مختلفی از نوع passive IR, IR, سنسورهای حرارتی، مایکروویو و… می باشند. همچنین دستگاه های هشدار دهنده، پنل مرکزی و بلندگوها سایر اجزای دزدگیر اماکن می باشد. همچنین امکان دارد با توجه به نوع دزدگیر ، تجهیزات جانبی دیگری مثل باتری پشتیبان ، تماس گیر خودکار یا دیالر و اجزای دیگر در دستگاه دزدگیر وجود داشته باشد که هر کدام عملکرد ویژه ای دارد.

انتخاب بهترین دزدگیر اماکن براساس برند

اهمیت زیاد و تقاضای بالا خرید دزدگیر اماکن و تجهیزات حفاظتی باعث شده انواع دزدگیر اماکن به دست شرکت ها و کشورهای مختلفی تولید شوند. در ادامه بهترین برندهای دزدگیر اماکن را بررسی می کنیم:

گروه اسمارت الکترونیک با فعالیت در طراحی سیستم های امنیتی از جمله دزدگیر اماکن ، بیم دتکتورهای چندخطی ، چشم های وایرلس و… تولیداتی با بهترین کیفیت را روانه بازار کرده است. مهم ترین ویژگی های دزدگیر S960 و S970 اسمارت ، کاربری آسان و منوبندی های قابل فهم و عملکرد بسیار سریع دستگاه می باشد. در طراحی سیستم دزدگیر اسمارت تمام امکانات حفاظتی ، به نحوی در نظر گرفته شده است که به هیچ وجه قابل نفوذ نمی باشد. همچنین اپلیکیشن موبایل این محصول بهترین نرم افزار کنترل و مانیتورینگ سیستم حفاظتی می باشد که امکانات فوق العاده ای را با کاربری آسان و به زبان فارسی در اختیار کاربران قرار می دهد که در نوع خود بینظیر می باشد. دزدگیر اسمارت دارای هر دو تلفن کننده خط ثابت (شهری) و سیمکارتی می باشد.

شرکت سایلکس در سال 1379 فعالیت خود را با تولید دزدگیر ماشین شروع کرد. در حال حاضر برند سایلکس جزء بهترین برندهای ایرانی در حوزه دزدگیر و سیستم های امنیتی به شمار می آید. سایلکس علاوه بر دزدگیر در دیگر زمینه های سیستم های امنیتی و حفاظتی نیز فعالیت دارد. همچنین دارای مدل های مختلف مشابه نمونه های خارجی می باشد. دزدگیرهای سایلکس در 3 مدل سیمکارتی ، تلفن کننده و ساده تولید می شوند که دارای ویژگی کنترل از راه دور به وسیله نرم افزارهای آیفون و اندروید هستند.

دزدگیر پایرونیکس جزء پرفروش ترین دزدگیرهای بازار می باشد. این دزدگیر مجهز به سیستم حفاظت SP می باشد، بدین معنی که در صورت قطع شدن سیم بلندگوی بیرونی یا سوختن آن، تلفن کننده فعال می شود و SMS ارسال می شود. همچنین دزدگیر پایرونیکس مجهز به سیستم شنود محیط محرمانه می باشد. پایرونیکس با نرم افزار موبایل تحت اندروید و آیفون سازگار می باشد.

برند GMK انواع تجهیزات امنیتی صنعتی و خانگی را در ایران تولید می کند. دزدگیر جی ام کا قادر به ثبت وقایع با 60 حافظه می باشد. همچنین شما می توانید 3 زون مجزا را توسط این دزدگیر از طریق تلفن، پیامک، ریموت و اپلیکیشن تلفن همراه کنترل کنید. برند GMK دارای سیستم حفاظت SP می باشد و کیفیت طراحی مطلوبی دارد.

دزدگیر سیمکارتی فورنت ، مثل سایر برندهای دزدگیر اماکن قابل استفاده در مکان های مختلف می باشد. از امکانات ویژه این دزدگیر می توان کنترل توسط پیامک، تماس و اپلیکیشن را نام برد. دزدگیر سیمکارتی فورنت B500 هر دو حالت تلفن ثابت شهری و سیمکارتی را پشتیبانی می کند. همچنین فورنت از اپلیکیشن موبایل اندروید و IOS پشتیبانی می کند.

  • دزدگیر کلاسیک (CLASSIC)

آلارم دزدگیر کلاسیک قادر است کوچک ترین حرکات را در میدان دید خودش تشخیص دهد. همچنین این ویژگی را دارد که سوئیچ آلارم در مرکز اصلی را سریعا گزارش دهد. البته در سیستم بی سیم برند کلاسیک، علاوه بر سنسور لرزش، سنسور مغناطیسی نیز وجود دارد. همچنین این برند دارای باتری 9 ولتی به شکل اصلی می باشد که می تواند به مدت 2 ماه منبع تغذیه چشمی را فراهم کند.

فایروال یک برند ایرانی می باشد که از فناوری های پیشرفته در دزدگیر اماکن استفاده می کند و از برندهای مطرح می باشد. محصولات شرکت فایروال دارای 5 سال گارانتی می باشند و دارای کیفیت مطلوبی می باشند. از تولیدات این شرکت می توان دزدگیر اماکن مدل F6 بدون تلفن کننده، دزدگیر مدل F7 با تلفن کننده با خط تلفن ثابت، دزدگیر F9 سیمکارتی و F10 سیمکارتی را نام برد.

انتخاب دزدگیر اماکن براساس تلفن کننده

دزدگیرهای تلفن کننده هنگامی که تحریک می شوند و خطر را احساس می کنند، به شماره هایی که در آنها ذخیره شده، زنگ می زنند. به طور معمول بین 3 تا 10 شماره در این دزدگیرها ذخیره می شود. به اینصورت که دزدگیر به شماره اول زنگ می زند و اگر تلفن جواب داده شد، به شماره های دیگر زنگ نمی زند. روی دزدگیرهای مختلف، تلفن کننده های خط ثابت و سیمکارتی قرار دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

ویژگی های دزدگیر اماکن خط ثابت (شهری)

اعلام هشدار در دزدگیرهای دارای تلفن کننده خط ثابت به صورت تماس با خط تلفن ثابت می باشد. بنابراین باید در محل کار یا منزل ، سیم کشی تلفن داشته باشید. همچنین لازم است بدانید با قطع سیم تلفن یا قطع خط تلفن، دزدگیر از کار می افتد. دزدگیر شهری (خط ثابت) ، در صورت بروز خطر فقط می تواند به شماره هایی که از قبل در خود ذخیره کرده است تماس بگیرد. توجه داشته باشد اگر پیغامی به صورت صوتی در سیستم دزدگیر ثبت شود، در این صورت به جای هشدار، این پیغام ضبط شده پخش می شود. در این سیستم، امکان ارتباط با دزدگیر از طریق تماس و نرم افزار بلوتوثی وجود دارد

ویژگی های دزدگیر اماکن سیمکارتی

دزدگیر اماکن سیمکارتی دارای ماژول سیمکارت می باشد که کاربر به وسیله این ماژول می تواند دستورها و کارهای خود را به صورت کد دستوری ارسال کند و از قابلیت های دستگاه استفاده کند، همچنین از راه دور دستگاه را فعال یا غیرفعال کند. دزدگیر سیم کارتی به ماژول ارتباطی مجهز می باشد و قطع برق و قطع تلفن شهری را به وسیله پیامک، اطلاع رسانی می کند. این دزدگیرها به وسیله اپلیکیشن موبایل هم قابل کنترل هستند. یعنی نرم افزار موبایل مثل ریموت کنترل عمل می کند و به این صورت کاربر از راه دور دزدگیر را غیرفعال یا فعال می کند. سایر امکانات دزدگیر اماکن سیمکارتی عبارت است از: اعلام قطع برق دزدگیر ، ارسال پیامک (SMS)، اعلام اتمام باطری چشمی بی سیم متصل به پنل مرکزی دزدگیر، امکان فعال و غیرفعال کردن دزدگیر از طریق پیامک و یا نرم افزار موبایل و..

در مقابل، دزدگیرهای خط ثابت ، از خط تلفن ثابت شهری برای اطلاع رسانی خطر استفاده میکنند و در این نوع سیستم های حفاظتی، با قطع شدن خط تلفن، امکان ایجاد آژیر یا تماس با شماره ای که ذخیره کرده اید وجود ندارد. در نتیجه دزدگیر اماکن سیمکارتی نسل پیشرفته تر دزدگیر اماکن خط ثابت یا شهری می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *