مقالات دزدگیر اماکن

انواع چشمی دزدگیر اماکن چیست و چشمی دزدگیر چه کاربردی دارد؟

انواع چشمی دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر چیست ؟ نحوه عملکرد انواع سنسور چشمی دزدگیر چگونه است؟

هنگام خرید دزدگیر اماکن پس از بررسی امکانات دزدگیرهای اماکن و انواع برندهای دزدگیر، لازم است سایر تجهیزات را برای نصب و راه اندازی یک سیستم امنیتی کامل دزدگیر اماکن ، تهیه کنید. مهم ترین تجهیزاتی که برای نصب دزدگیر اماکن به آن احتیاج دارید، سنسورهای چشمی هستند. برای بررسی و شناخت انواع چشمی دزدگیر اماکن لازم است ابتدا انواع دزدگیر اماکن را بررسی کنید. (برای بررسی و شناخت انواع دزدگیر اماکن پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین دزدگیر اماکن را مطالعه کنید) در ادامه انواع چشمی دزدگیر اماکن را بررسی خواهیم کرد.

انواع سنسور چشمی دزدگیر اماکن

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

یک سیستم دزدگیر اماکن از حسگرهای حرکتی، سنسور درب و پنجره، سنسور شکستگی شیشه و سنسور دود تشکیل شده است. همچنین دزدگیر اماکن شامل کنترل پنل، سیستم تلفن کننده (شهری یا سیمکارتی)، سیستم هشدار دهنده و منبع تغذیه می باشد. وجود همه این اجزا، تکمیل کننده سیستم دزدگیر اماکن و تامین امنیت کامل شما می باشد.

بررسی و شناخت انواع چشمی دزدگیر اماکن

در سیستم دزدگیر اماکن برای تشخیص بروز نا امنی و ورود غیر مجاز از چشمی دزدگیر استفاده می شود. چشمی دزدگیر اماکن یا سنسور، تکمیل کننده عملکرد سیستم پنل مرکزی دزدگیر اماکن می باشد. چشمی دزدگیر، امواج محیط را دریافت می کند و هر نوع اختلال یا قطع امواج نشان دهنده ورود غیر مجاز را به وسیله آلارم اطلاع رسانی می کند.

یکی از مشکلات بسیار مهمی که مصرف کنندگان دزدگیر اماکن دارند اینست که امکان دارد در مواردی که نا امنی و ورود غیر مجازی رخ نداده باشد، پنل دزدگیر و آژیر ها شروع به اعلام خطر کنند و این مسئله علاوه بر ایجاد مزاحمت برای همسایه ها، باعث اتلاف وقت و ایجاد اضطراب و استرس برای شما خواهد شد. به عبارتی حساسیت بالا و ایجاد آژیر خطا، باعث  نارضایتی کاربران از نحوه عملکرد چشمی دزدگیر می شود. راه حلی که برای حل این مشکل وجود دارد، تنظیم حساسیت چشمی می باشد. در ادامه مطلب، شما را با انواع چشم دزدگیر اماکن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بر اساس نیازی که دارید، چشمی مناسب را تهیه کنید.

کاربرد چشمی دزدگیر

انواع مدل های چشمی دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر دارای انواع مختلفی می باشد، از جمله چشمی  وزنی، چشمی فراصوتی، چشمی مادون قرمز، چشمی حرکتی، چشمی پرتوهای مایکروویو و… که در ادامه با نحوه کارکرد انواع چشمی های دزدگیر آشنا می شویم.

طرز کار چشمی وزنی دزدگیر

چشمی وزنی دزدگیر اماکن

چشمی وزنی می تواند تا وزن و محدوده مشخص و تعیین شده ای از سوژه را در نظر بگیرد. طرز کار چشمی وزنی به این صورت است که در صورت ایجاد هر گونه حرکت (چه حرکت انسان چه انواع حیوانات)، چشمی وزنی آن حرکت را تشخیص می دهد. چشمی های وزنی بر اساس میزان حساسیت به وزن، انواع مختلفی دارند. معمولا چشمی وزنی با میزان حساسیت 15 کیلوگرم، 30 کیلوگرم و 45 کیلوگرم ساخته می شود که هر کدام از این مدل ها متناسب با محل نصب دزدگیر، کاربرد دارند. به طور خلاصه طرز کار چشمی دزدگیر وزنی با بررسی حرکت و وزن شخص یا شئ متحرک می باشد و قادر به سنجش میزان وزن می باشد. البته مکانیزم چشمی های دزدگیر با توجه به برند و مدل آن ها متفاوت است اما طرز کارشان یکسان می باشد.

این چشمی دزدگیر برای افرادی که حیوان خانگی دارند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. از جمله چشمی های وزنی می توان به چشمی وزنی پارادوکس و TITAN اشاره کرد.

طرز کار چشمی مادون قرمز دزدگیر

چشمی مادون قرمز با نام PIR هم شناخته می شود. این نوع چشمی دزدگیر، از پرکاربردترین مدل هایی است که برای فضای کوچک کارایی بسیار خوبی دارد و روی دیوار یا سقف نصب می شود. عملکرد چشمی مادون قرمز به صورت حرارتی است و حضور شخص را از دمای جسم فرد تشخیص می دهد. به عبارتی اشعه مادون قرمز، حرارت را اندازه گیری کرده و اگر فردی وارد محیط شود، سنسور چشمی تغییرات دما را شناسایی می کند و برای پنل مرکزی دزدگیر میفرستد.

طرز کار چشمی فراصوت یا اولتراسونیک

نحوه عملکرد چشمی فراصوت به این صورت هست که با ایجاد کمترین صدایی که با تلاش برای ورود به مکان ایجاد می شود، اعلام خطر می کند. چشمی فراصوت عمل انتشار امواج و دریافت بازتاب آن ها از اجسام را انجام می دهد.

طرز کار چشمی مایکروویو

چشمی مایکروویو از انواع چشمی حرکتی دزدگیر اماکن می باشد. این چشمی دزدگیر با انتشار امواج مایکروویو و دریافت بازتاب آن از اجسام کار می کند. چشمی مایکروویو نسبت به PIR محیط بیشتری را پوشش می دهد و از تکنولوژی جدیدتری استفاده می کند. این سنسور چشمی، زمان رفت و برگشت موج را حساب می کند و به همین شکل ادامه می دهد. در حالت عادی، زمان رفت و برگشت ثابت هست اما هنگامی که ماشین یا شخصی وارد محدوده شود، این زمان تغییر می کند و چشمی دزدگیر فرمان آلارم را به پنل مرکزی دستگاه می فرستد و در نتیجه با کمترین تغییر در پرتوهای دریافتی چشمی، آژیر به صدا در میاید.

طرز کار بیم خطی دزدگیر

عملکرد بیم خطی به این شکل می باشد که هر نوع حرکتی که در یک خط باریکه به وجود بیاید و خط لیزری بین دو سنسور قطع شود، فرمان آلارم به پنل دستگاه اعلام می شود و آژیر به صدا در می آید. در نتیجه محل نصب بیم خطی دارای اهمیت زیادی می باشد.

 

نکته های نصب انواع چشمی دزدگیر اماکن

نکته های نصب چشمی دزدگیر اماکن

  • قبل از نصب چشمی دزدگیر اماکن حتما راهنمای نصب دزدگیر اماکن را مطالعه کنید و چشمی را در مکان مناسب و به دور از منبع گرمایی نصب کنید.
  • این امکان وجود دارد که سنسور چشمی بیسیم کیفیت مطلوبی نداشته باشد و یا ممکن است با سایر تجهیزات تداخل فرکانسی داشته باشد؛ بنابراین توصیه می شود در سیستم دزدگیر اماکن خود دست کم یک چشمی باسیم نصب کنید.
  • چشمی های دزدگیر اماکن خود را در محلی نصب کنید که بتواند نقاط کور را پوشش دهد. همچنین برای نصب سنسور چشمی حرکتی توجه داشته باشید چشمی را در محلی نصب کنید که هنگام ورود به حریم خصوصی شما، فرد مجبور باشد از آنجا عبور کند مثل ورودی، راهرو و..
  • همینطور سعی کنید چشمی دزدگیر را به گونه ای نصب کنید که در دسترس نباشد و تا حد امکان به راحتی دیده نشود.
  • برای اطمینان بیشتر از کارکرد درست چشمی دزدگیر ، چند نوع چشمی با تکنولوژی ساخت متفاوت را امتحان کنید.

 

برای خرید و نصب انواع چشمی دزدگیر اماکن با مطالعه مشخصات و ویژگی های انواع چشمی دزدگیر، چشمی مناسب کاربردتان را انتخاب و خرید کنید. ابردوربین پاسخگوی تمام خدمات مورد نیاز شما در حوزه نصب دزدگیر اماکن و نصب دوربین مداربسته خواهد بود. همچنین پیشنهاد می کنیم در قسمت آموزش های رایگان ابردوربین، از آموزش نصب دزدگیر اماکن اسمارت، پایرونیکس، سایلکس و جی ام کا بهره ببرید.

برای خرید لوازم جانبی دزدگیر اماکن با بهترین کیفیت از ابردوربین استعلام بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *