مقالات دوربین مداربسته

آموزش سوکت زدن کابل شبکه دوربین مداربسته

زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته

اتصال کانکتور RJ45 به کابل شبکه یا به اصطلاح سوکت زدن کابل شبکه یکی از مهم ترین کارهای سخت افزاری راه اندازی شبکه های کامپیوتری و دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد. در ادامه نحوه زدن سوکت شبکه برای دوربین مدار بسته شبکه را بررسی می کنیم.

ابزارهای مورد نیاز:

  1. سوکت RJ-45 CAT5 یا RJ-45 CAT6
  2. سیم لخت کن یا کاتر
  3. پرس شبکه
  4. کابل CAT5 یا CAT6 شبکه
زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته

زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته

 

درمورد انتخاب نوع کابل شبکه باید به شرایط محل نصب و نوع کاربری کابل توجه کنید ; سوکت شبکه با توجه به نوع کابل انتخاب خواهد شد.

مراحل زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته

  1. کابل شبکه را به وسیله سیم لخت کن یا کاتر، به اندازه تقریبا 2.5 سانتی متر لخت کنید.
  2. سپس سیم های داخل کابل را باز کنید و آن ها را با توجه به رنگشان زوج کنید. (برای مثال کابل آبی و سفید آبی در یک زوج قرار می گیرند)
  3. با توجه به نوع اتصال مورد نظرتان (کراس یا استریت) سیم ها را مرتب کنید. ( اگر نیاز به اتصال مستقیم دوربین شبکه به کامپیوتر باشد باید از اتصال کراس استفاده کنید و اگر قصد دارید دستگاه را به سوییچ یا روتر وصل کنید باید اتصال استریت را پیاده سازی کنید، همینطور NVR های POE که برای هر دوربین سوکت متفاوت دارد از اتصال استریت استفاده می شود. ) همانطور که در شکل زیر آمده در اتصال کراس، یکی از سرهای کابل رنگبندی متفاوت دارد.زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته

    تفاوت کابل کراس با استریت

    تفاوت کابل کراس با استریت

  4. بعد از اینکه رنگ سیم ها را با توجه به اتصال آن ها مرتب کردید، سر سیم ها را به شکلی که تقریبا 1.3 سانتی متر لخت باشد، کاملا صاف قیچی کنید. دقت کنید که لخت ماندن زیاد سیم ها باعث می شود کابل به درستی به سوکت وصل نشود.
  5. سپس به همان صورت که سیم ها را قیچی کردید، آن ها را وارد سوکت کنید. دقت کنید که سیم ها حتما تا ته سوکت رفته باشند. همچنین عایق آبی رنگ کابل باید تا ته سو کت برسد.
  6. سپس سوکت را به کمک دستگاه پرس، پرس کنید. دسته های آچار پرس را فشار دهید تا سیم ها کاملا به سر سوکت وصل شوند.
  7. حالا یک سر کابل آماده و قابل استفاده است.

 

 

لینک های مرتبط:

آموزش زدن فیش تصویر دوربین مداربسته یا BNC

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *