مقالات دوربین مداربسته

تفاوت بین NVR ساده و NVR با PoE چیست؟

فرق NVR ساده و NVR PoE

فرق NVR ساده و NVR PoE دار چیست؟ در این مقاله به بررسی فرق NVR ساده و NVR PoE می پردازیم و مزایای استفاده از تکنولوژی PoE را بررسی می کنیم.

PoE مخفف عبارت Power Over Ethernet می باشد، به این معنی که کابل اترنت را قادر به تامین انرژی می کند. دوربین مداربسته PoE به دوربین هایی گفته می شود که برق و انتقال داده ویدیویی شان را فقط روی یک کابل اترنت CAT5 یا CAT5e یا CAT6 انجام می دهند و نیازی به کابل جداگانه برای برق نمی باشد. NVR هایی که قابلیت PoE دارند ، دارای یک سوئیچ داخلی هستند که امکان اتصال به این دوربین ها را فراهم می کنند. اگر NVR شما قابلیت PoE ندارد، به یک سوئیچ PoE نیاز خواهید داشت که معمولا 4 پورت یا 8 پورت می باشند. این سیستم برای افرادی که تجربه کار با سیستم های شبکه پیچیده را ندارند، بسیار ایده آل است. همینطور یک شبکه خصوصی دوربین مداربسته ایجاد می کند و از سیستم امنیتی در برابر شبکه خارجی محافظت می کند. به بیان دیگر یک لایه اضافی امنیتی ایجاد می کند.

مزایای استفاده از PoE چیست؟

انعطاف پذیری

دستگاه هایی مثل دوربین های IP و اکسس پوینت ها می توانند بدون اتصال به پریز برق، در هر جایی قرار بگیرند و اگر نیاز باشد می توان  به راحتی آن ها را جا به جا کرد.

صرفه جویی در وقت و هزینه

به دلیل اینکه برق و انتقال داده فقط روی یک کابل اترنت انجام می شود، نیازی به کابل جداگانه برای برق نمی باشد; بنابراین با کاهش زمان و هزینه کابل کشی برق، در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

ایمنی

انتقال داده PoE هوشمند می باشد و برای محافظت از تجهیزات شبکه در برابر اضافه بار قدرت، و نصب نادرست طراحی شده.

نصب آسان

داشتن برق در دسترس در شبکه موجب می شود نصب و توزیع اتصالات شبکه، ساده و کارآمد باشد. با نصب دوربین مداربسته به دستگاه ضبط تصویر PoE و انصال دستگاه NVR به روتر، سیستم نظارتی آماده می شود!

فرق NVR ساده و NVR PoE

سرعت انتقال بالا

سرعت انتقال داده بسیار بالا، یکی از دلایل اصلی استفاده از تکنولوژی PoE در سیستم های شبکه می باشد. کابل های CAT5e و CAT6 دارای سرعت انتقال داده تا 1 گیگابایت برثانیه می باشد. در استانداردهای جدید IEEE 802.3bz حتی سرعت انتقال تا 5 گیگابایت در ثانیه تعریف شده است.

 

چگونه سیستم امنیتی خود را به PoE ارتقا دهیم؟

اضافه کردن PoE به شبکه با 2 روش انجام می شود:

  1. استفاده از PoE شبکه: تجهیزات را به سوییچ PoE وصل کنید. این سوییچ ها دارای یک اینجکتور PoE می باشند که به طور خودکار تشخیص می دهند آیا وسیله متصل شده قابلیت PoE دارد یا خیر و به طور خودکار برق آن را روی کابل اترنت برقرار می کند.فرق NVR ساده و NVR PoE
  2. در مواردی که کمتر به پورت های PoE نیاز دارید، استفاده از اینجکتور PoE مناسب تر است. اینجکتور PoE به طور اتوماتیک برق را وارد سیستم می کند. مدل های اینجکتور PoE متفاوت با 1 پورت و قیمت مناسب و چند پورت پیچیده تر موجود می باشد.فرق NVR ساده و NVR PoE

 

و در آخر اگر قصد دارید از سیستم تلفن IP استفاده کنید یا می خواهید از دوربین مداربسته تحت شبکه در خانه یا دفتر کار خود استفاده کنید، می توانید با استفاده از سوئیچ PoE ، ارتباطات اینترنتی و برق را به صورت همزمان تامین کنید.

 

 

لینک های مفید:

آموزش زدن سوکت کابل شبکه

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

صفحه اصلی فروشگاه ابردوربین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *